افسون سکوت

افسون سکوت

به وبلاگ من خوش اومدین عضویت ونظربرای بهترشدن وبلاگم یادتون نره

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 401
بازدید کل : 11188
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




<-PollName->

<-PollItems->

چت روم
دریافت کد ترجمه گر وبلاگ

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل

فال عشق

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

كد تقويم

كد عكس تصادفی

كد عكس تصادفی

كد تصوير تصادفی

bahar22

title="Yahoo Status by pichak.net" href="ymsgr:sendim?آی دی ياهو شما">

اشتباهات انسان در ابتدا رهگذرند، سپس ميهمان مي شوند و بعد صاحبخانه


 
آيا شنيده ايد که مي گويند شکست مقدمه پيروزي است؟ يا براي رسيدن به پيروزي بايد شکست را تجربه کرد؟ به نظر شما همان که انسان در راه رسيدن به هدفش شکستي را تجربه کند، طلسم شکسته مي شود؟ و از آن زمان به بعد او راه هموارتري براي رسيدن به خواسته اش درپيش خواهد داشت؟ يا اينکه رازي در دل آن شکست نهفته است و تا زماني که کشف نگردد وضعيت به همان منوال خواهد بود؟
انسان هاي موفق زماني که در کاري موفق نمي شوند يا اصطلاحا شکست مي خورند ، با جديت تمام به کشف نقاط ضعف خود مي پردارند و بعد از شناسايي آنها با بررسي و تحليل نسبت به برطرف کردنشان مي کوشند.
اصولا "شکست موفق" زماني است که ما به اشتباه خود پي ببريم و در صدد رفع آن بکوشيم. اشتباهات يا نقاط ضعف اغلب مواقع در زماني که منجر به شکست مي شوند، نمايان شده و بر ما آشکار مي شوند، آن وقت با بررسي و انديشدن تدابير لازم مي توان آن ها را از بين برد. اما برخي اوقات پيش مي آيد که ما بدون آنکه متوجه علت شويم شکست مي خوريم. معمولا در اين مواقع ما به دنبال کسي يا چيزي هستيم تا او را مقصر بدانيم يا اين که در نهايت يقين مي يابيم که از بدشانسي ما و خوش اقبالي ديگران اين اتفاق افتاده است.
اما واقعيت در اين است که مشکل در وجود خود ما نهفته است و آن قدر به ما نزديک شده که به عنوان يک عادت يا ويژگي در ما به استتار رسيده است. آن را نمي بينيم، احساس نمي کنيم و از وجود آن کاملا بي خبريم.
مانند مرد متوقعي که همسرش را به خاطر داشتن توقعات بسيار از خود راند، هيچ گاه نتوانست به اين نتيجه برسد که آدم پرتوقعي بوده و همين امر موجب متارکه همسر او شده است.
گاهي پيش مي آيد که بعضي از اشتباهات و نقاط ضعف در نظر ما پنهان مي مانند و به صورت مخفيانه(آن طور که ما متوجه نمي شويم) موجب تخريب شخصيت و موقعيت ما مي شوند. ما کم و بيش با اثرات آن مواجه مي شويم اما بازهم متوجه نمي شويم که چه چيز موجب اين عواقب مي شود. اما افراد واقع گرا اين نشانه ها و اثرات را به سرعت درک مي کنند و از آنها به نفع خود استفاده مي کنند، در واقع قبل از اينکه آن اشتباه "صاحبخانه" شود از وجود خود بيرونش مي کنند. اين نشانه ها به هر صورتي مي تواند باشد. در قالب يک انتقاد، عکس العمل رفتاري، نتيجه عملکرد، اتفاقات بدي که در زندگي فرد رخ مي دهد، حوادث و خيلي چيزهاي ديگر. مهم اين است که ما هوشيار باشيم و علت ها را برحسب اتفاق و شانس نشماريم و سعي کنيم تا آن شکست يا پيش آمد دوباره تکرار نشود.
بله دوباره تکرار نشود!! قديمي ها مي گويند آزموده را آزمودن خطاست. وقتي اتفاق ناخوشايندي براي ما رخ مي دهد حتما علتي دارد. اگر مي خواهيد دوباره آن اتفاق بد براي شما تکرار نشود تنها يک راه داريد و آن اين است که اشتباه را در وجود خود پيدا کنيد. وقتي کاري را انجام مي دهيد که در آن مشکلي پيش مي آيد، حتي اگر مقصر اصلي شما نباشيد بازهم مقصريد که اجازه داده ايد آن مشکل به کاري که شما در انجامش شريک بوده ايد صدمه بزند. پس ابتدا بايد نقطه ضعف خود را پيدا کنيد. اگر مقصر خودتان هستيد، بايد به دنبال رفع نقطه ضعف و اشتباه خود باشيد. اما اگر اشتباه از شخص يا چيز ديگري است در درجه اول شما محکوم به اين هستيد که چرا اعتماد بيش از حد داشته ايد و احتمالات را گوش زد نکرده ايد يا تدابير لازم جهت اشتباهات ديگران يا نقص وسايل را مد نظر نداشته ايد.
براي رسيدن به موفقيت بهترين راه حرکت در مسير اهداف است، شکستها مانند موانع نامرئي در راه مي مانند که با ممارست و تلاش فراوان مي توان آن ها را پيدا کرد و از بين برد. مهم اين است که شما با نگاه واقع بينانه به دنبال کشف و رفع واقعي مشکلات باشيد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: نجمه تاريخ: پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیدامیدوارم ساعاتی روکه دراینجامیگذرانیدبراتون مفیدباشه ونهایت استفاده روببرید خداي مهر و عشق !... شکيبايي را خوب به من آموختي ! و اکنون اين منم که فرياد ميزنم ! هر چه از تو ميرسد نيکوست ! و تويي که در هر حال ناب ترين ها و بهترين ها را به من هديه ميدهي . دستم را بگير و مگذار خطا کنم مهربانا. خداي من ! تو را سپاس براي هر آنچه که به من عطا کردي.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to dearkissme.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com